Landelijk & lokaal advies Gratis uitproberen 24/7 inzicht Digitale administratie
Zelf online administratie voeren

Zelf online de administratie voeren

Voor het voeren en bijhouden van een administratie heeft elke ondernemer de keuze uit een aantal verschillende mogelijkheden. De ondernemer kan de administratie uitbesteden geheel of gedeeltelijk of kan besluiten om zelf de administratie in eigen beheer te houden. Voor het in eigen beheer houden van de administratie kan er onder meer gebruik worden gemaakt van een online administratie. Met een online administratie wordt een administratie bedoeld die via internet toegankelijk is en dat kan een aantal voordelen opleveren.

Het voordeel van het voeren van een online administratie

Het absolute voordeel van een online administratie is, dat er daar waar een internetverbinding aanwezig is, toegang kan worden verkregen tot de online administratie. Dus of de ondernemer nu op zakenreis is, op kantoor de boekhouding wil bijhouden of thuis aan de administratie wil werken, het is allemaal mogelijk met een online administratie. Ook als de ondernemer besluit om de administratie uit te besteden dan kan de ondernemer toch het inzicht en overzicht van een online administratie behouden als het betreffende administratiekantoor gebruik maakt van een online administratie.

Mogelijkheden met betrekking tot de online administratie

Om meer inzicht te geven in de mogelijkheden van een online administratie zullen hieronder een aantal specifieke kenmerken nader worden toegelicht.

  • Door te kiezen voor de mogelijkheid van het voeren van een online administratie, hoeft er geen grote investering in de aanschaf van een software programma te worden gedaan.
  • Een online administratie is een vorm van dienstverlening, waarbij er maandelijks een bepaald bedrag verschuldigd is, met als voordeel dat de kosten te overzien zijn. Vaak wordt er voor de duur van een bepaalde periode een abonnement afgesloten. Er wordt dan ook wel gesproken over een huurprijs of abonnementsgeld.
  • Er zijn verschillende mogelijkheden met betrekking tot de vorm van de online administratie. Hierdoor kan er afhankelijk van de wensen van de ondernemer en de specifieke kenmerken van de administratie van het bedrijf voor een passende oplossing gekozen worden.
  • Aangezien er meerdere dienstverleners zijn op het gebied van de online administratie, is het aan te raden om de aanbieders met elkaar te vergelijken en eventueel in overleg met de boekhouder voor een specifieke dienstverlener te kiezen. Het voordeel van het overleggen met de boekhouder is, dat deze precies weet welk soort administratie er gevoerd moet worden door de onderneming. 

Weet u niet welk softwarepakket u het beste kunt kiezen? Overleg met ons en we zullen u adviseren of doorverwijzen naar een van onze partners.

Terug naar overzicht