Landelijk & lokaal advies Gratis uitproberen 24/7 inzicht Digitale administratie
Voordelen geautomatiseerde administratie

De voordelen van het automatiseren van de administratie

Als ondernemer is het verplicht om een administratie te voeren en bij te houden en daarom is het vooral ook voor beginnende ondernemers van belang direct te starten met het opzetten van de administratie.
Niet alleen de wettelijke verplichting geeft de noodzaak van een degelijke administratie aan, maar ook het feit dat voor de bedrijfsvoering zelf een administratie van groot belang is. Simpelweg omdat aan de administratie gegevens en inzicht ontleend kunnen worden.

Informatie door administratie

Met de administratie wordt bedoeld, dat alle gegevens die betrekking hebben op de onderneming, waaronder de financiële en personele gegevens worden vastgelegd. Door het opzetten en bijhouden van een administratie krijgt de ondernemer de beschikking over een schat aan informatie van het bedrijf. Zo kan er inzicht worden verkregen in de kosten, de omzet en de eventuele winst. Door het inzicht in deze gegevens is het mogelijk om plannen en doelen bij te stellen, zodat het succes van de onderneming vergroot kan worden. Ook voor het doen van de wettelijke belastingaangiftes, denk hierbij aan de btw aangifte, is het aan te raden om de administratie goed op orde te hebben, net als voor het kunnen profiteren van bepaalde regelingen.

Het opzetten en bijhouden van een administratie

Er zijn verschillende mogelijkheden met betrekking tot het opzetten en voeren van een administratie, zodat er een optie gekozen kan worden die het beste aansluit bij de bedrijfsvoering.

  • Het is in elk geval aan te raden om te kiezen voor een geautomatiseerde administratie, de tijd van een schriftelijke administratie voeren is toch echt geweest en neemt bovendien veel meer tijd in beslag. Bovendien is de kans op het maken van fouten groter bij een handmatige administratie.
  • Voor een geautomatiseerde administratie zijn er zowel gratis software pakketten beschikbaar als software waarvoor betaald moet worden. Afhankelijk van het soort onderneming kan hierin een keuze worden gemaakt.
  • Een andere optie voor het opzetten en voeren van een geautomatiseerde administratie, is het gebruik maken van de diensten van een leverancier die een online administratie kan bieden. Door middel van een online administratie heeft men overal, waar maar internet is de mogelijkheid om de administratie bij te werken.
  • Aangezien er veel mogelijkheden zijn met betrekking tot het automatiseren van de administratie is het aan te raden eerst de opties met elkaar te vergelijken op prijs en inhoud.

Wilt u hier meer over weten? Laat ons weten wat u zoekt in uw administratie en wij zullen voor u de beste pakketten vergelijken. Via ons krijgt u bovendien een goedkoper tarief. Vraag een offerte aan voor het automatiseren van uw administratie.

Terug naar overzicht